سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 91/5/21 | 1:50 عصر | نویسنده : سیدمحمد امین

 

آیا در کتب روایی شیعه احادیثی در رابطه با تحریف قرآن وجود دارد؟

احادیثی در بحار و دیگر کتب معتبر شیعه وجود دارد که با عقاید حقه ما مطابق نیست . از جمله در مورد تحریف قرآن و یا وجود سوره های همچون ولایت و... آیا این مطالب صحت دارد و اگر همین است آیا جواب چیست؟

اگر واقعا کذب بودن این روایات برای ما ناچیز واضح و روشن است چطور علمای همچون حلی و ... خدا رحمتشان کند این را توجه نداشته اند یا اصلا چرا این نوع مطالب در کتبشان جمع شده است

پاسخ

:

همان‌طور که می‌دانید ، کتاب‌هایی همچون بحار الأنوار و ... کتاب روائی است که نویسند? آن نهایت تلاش خود را کرده‌ است تا تمامی روایات منقول و منسوب به ائمه دین را در آن جمع آوری و در اختیار آیندگان قرار دهد. خود ایشان نیز ادعا نکرده‌اند که تمامی این روایات نقل شده در این کتاب روایات صحیحه هستند .

بررسی روایت و این که صحیح است یا غیر صحیح ، به عهد? محقق و خوانند? آن است .

در مورد تحریف قرآن ، روایات فراوانی هم در کتاب‌های شیعه و بیشتر از آن در کتاب‌های اهل سنت یافت می‌شود .

روایاتی از این باب حتی اگر صحیحه هم باشند ؛ از آن‌جایی که با عقاید و ضروریات مذهب ما سازگاری ندارند ، از نظر ما مردود و غیر قابل قبول است ؛ با این که بسیاری از روایاتی که اهل سنت بر ضد شیعه در مورد تحریف قرآن به آن‌ها استناد می‌کنند ، روایات ضعیف و مردودی هستند که از نظر سندی و دلالی اشکالات زیادی دارند . برخی از این دسته از روایات نیز که در کتاب‌هایی مثل کافی نقل شده است ، هیچ دلالتی بر تحریف قرآن ندارند ؛ چرا که امام علیه السلام آن‌ها را به عنوان تفسیر آی? مورد نظر بیان فرموده‌اند ؛ اما دشمنان شیعه به خاطر جهالت و عدم درک این مسأله ، آن را حمل بر تحریف قرآن کرده‌اند .

موفق و پیروز باشید




  • فروشگاه زنان
  • سپهر نما
  • ضایعات